top of page

RECENTE BLOGS

Blog 27; Korte update; 7 weken en een hoop goed nieuws verder

Regelmatig ontvang ik weer appjes met de vraag hoe het nu gaat. Dus weer tijd voor een kleine update dmv deze blog.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt heel goed gaat op met moment! Drie weken geleden heb ik een PET-CT scan gehad van mn hele lichaam. Hierbij wordt een radioactieve suikeroplossing via het infuus ingebracht en moet je een uurtje volledig in rust blijven in het ziekenhuis. De suiker oplossing wordt dan als eerste door de eventuele actieve kankercellen opgenomen (en niet door de spieren, vandaar de rust..). Mijn longarts belde al de volgende dag met de uitslag en was zelf nog het meest verbaast…alles is volledig rustig en ook geen enkele nieuwe uitzaaiing te zien! En dit was zeker niet vanzelfsprekend na de laatste scan en uitslag in november. Kortom, heel fijn, kon niet beter.

Wel had ik nog behoorlijke naweeën van de bestralingen, wat kan een mens daar vermoeid van zijn zeg.Maar gelukkig is dit de afgelopen weken steeds beter gegaan, en wellicht heeft ook het fietsen nog een beetje geholpen,al staat de Alpe d'Huzes training even op een laag pitje. In ieder geval heb ik nu weer veel meer energie dan pakweg twee maanden geleden. Dus ben ik hartstikke druk met van alles; de volledige tuin verbouwen bij Denise, regelmatig als vrijwillige boswachter in de weer (wat is dit vreselijk leuk om te doen!), en zo nu en dan toch weer visite in de tuin op anderhalve meter, toch heel fijn om elkaar te blijven zien in deze tijd.En we hebben twee heerlijke stoere electrische fietsen gekocht,sindsdien staat de auto vrijwel stil, wat een genot om een stukkie te fietsen zo! Dus om nu te zeggen dat ik last had van de Corona dip…nee dus;)

Vorige week is er na, een half jaar, weer een MRI-scan van mn hersenen gemaakt. Ook deze was helemaal goed, alles rustig en niets nieuws te zien! Heel fijn dat m’n arts meteen de volgende dag al belde met deze uitslag ( ivm Corona worden patienten gebeld, zolang het goed nieuws is mogen ze mij bellen hoor!)

Ik hoor en zie helaas heel wat andere berichten bij veel van mijn lotgenoten, dus ik begrijp ook wel dat het niet zo maar vanzelfsprekend is dat het zo goed gaat.En al klinkt alles natuurlijk hartstikke positief en leuk, het blijft voor ons natuurlijk toch lastig en heel moeilijk soms, maar we proberen er echt het beste en mooiste van te maken.

De volgende controle ronde is pas weer eind juli gepland, dus hopelijk tot die tijd genieten van al het moois dat het leven te bieden heeft. Niet in de laatste plaats van onze kleinkindertjes, wat een feest om dit mee te mogen maken. Zo leuk, zo lief…!

Marlon heeft ondertussen weer helemaal haar draai gevonden in een superleuke modezaak in hartje Haarlem, dus die is weer als een vis in helder stromend water. Bart en Denise gaan heerlijk met de kleintjes en Bob werkt nog steeds aan z’n herstel, en zal helaas nog wel een poosje geduld moeten hebben. Met hele kleine stapjes gaat het vooruit.

Vanmorgen zijn de golfbanen weer opengegaan, dus de eerste bal is alweer geslagen, heerlijk! Daar gaan we de komende weken maar weer eens wat tijd in stoppen….

Bovendien ben ik tegenwoordig aan het ‘vloggen’ voor het KWF, wellicht dat men hier wat mee gaat doen in de jaarlijkse TV-avond die ivm Corona verschoven is naar Augustus. Dus mocht je mij toevallig met opgeheven telefoon met mezelf zien staan praten… ik ben aan het werk voor het KWF.

Deze week is het exact twee jaar gelden dat 'De reis van je leven' werd uitgezonden, wie had toen kunnen bedenken dat we er nu nog zo bij zouden zitten. Vorige week belde Johnny nog om even bij te praten, hardstikke leuk, topgozer!

Tot zover deze update, ik hoop pas eind juli weer een nieuwe blog te mogen posten, tot die tijd; geen bericht is goed bericht...

Dikke knuffel allemaal, blijf goed op jezelf passen.

bottom of page