top of page

RECENTE BLOGS

Blog 42; zeer teleurstellende uitslag...

Vandaag 9 mei hebben we de uitslag gehad van de scan die gemaakt is nav de eerste twee kuren chemo/immunotherapie. Helaas vertoonden de tumoren in mijn longen groei in plaats van de zo gehoopte afname. Dikke shit dus en zeer teleurstellend, en dan houd ik het allemaal heel erg netjes hier….


Dan gaat er wel even door je heen waar je al die ellende voor doet. Geloof mij, de afgelopen weken waren voor ons beiden best heel pittig. Voor mij om te ondergaan hoe je in korte tijd volledig aftakelt, en voor Marlon om te zien hoe er van mij weinig meer overblijft dan een echte zieke man…Die kale kop is verreweg het minste om mee te dealen, het gebrek aan energie, de lamlendigheid en een hele vervelende kortademigheid maken het allemaal niet makkelijk te verdragen. De longontsteking en ziekenhuisopname na kuur 1 was ook geen pretje. Maar goed, gelukkig knap je na een anderhalve week wel weer een klein beetje op iedere dag. Net genoeg om de volgende kuur weer te kunnen ondergaan….maar ik kan het zeker niet aanraden..;)


Even terug naar het resultaat van de scan. De reden van groei kan twee dingen betekenen:

1) De kuur werkt helaas niet en deze laatste kans op betere tijden lijkt verkeken.

2) Er is sprake van pseudogroei; dwz mn afweersysteem valt wel de tumoren aan en dit is op scan te zien als extra activiteit.


Helaas is volgens mn longarts de kans veruit het grootst dat de kuren helaas niet aanslaan. Maar omdat de tumormarkers in mn bloed wel zijn afgenomen, dit is in principe een goed teken, en omdat ik minder pijnklachten heb, ook dit lijkt gunstig, gaan we toch verder met de geplande kuren. Op dit moment van typen druppelt kuur nr 3 reeds naar binnen. Wel in een wat aangepaste vorm, nu 75 % chemo tov vorige kuren, dit om het allemaal wat draagbaarder te make mem dus hopelijk met minder bijwerkingen…. Moreel gezien wel even lastig om weer door deze periode heen te moeten, met een goede uitslag was dit veel makkelijker geweest. Dan weet je in ieder geval waar je het voor doet, en dat is nu erg onzeker, zoals altijd…


Kuur nr 4 die eind mei gepland was is iom mn longarts verschoven naar half juni. Wij gaan nl op 26 mei heerlijk een weekje met het hele gezin naar Spanje, geweldig echt een gevalletje bucketlist voor ons, dat laten we ons niet door de kanker ontnemen!


Ook nogmaals mooi om te kunnen melden dat we op 3 juni bij de Vissenloop IJmuiden voor het KWF maar liefst met meer dan 30 personen de 10 km gaan lopen. Echt supergaaf! Dit geeft ons allemaal in ieder geval een reuze morele steun, doet ons echt goed, dank daarvoor!. Ik loop m ook mee, chemo of geen chemo!

Ook prachtig is dat onze actiepagina ruim bezocht wordt en er flink gedoneerd wordt voor het KWF. Ik hoef jullie toch niet meer uit te leggen hoe belangrijk dit is….. al zal het voor mij wellicht niet meer helpen, help kanker de wereld uit voor jezelf (!) en je naasten. Er wordt zekerterrein winst geboekt maar er is nog een lange weg en dus veel geld nodig voor onderzoek! Iedere euro helpt!

We zoeken nog een shirtsponsor, hoe mooi zou dit zijn. Tenslotte nemen Marlon en ik aan het einde van de dag de cheque in ontvangst met de opbrengst , dus publiciteit verzekerd!


Dikke knuffel, Anton en Marlon

Kijk op onze actiepagina door op onderstaande link te klikken. We zijn blij met élk bedrag!!



bottom of page