top of page

RECENTE BLOGS

Blog 46; korte update

 

Hier weer even een update voor wie het nog wil lezen, immers na ruim zeven jaar(!) is het nieuwtje er wel een beetje vanaf. Deze keer een wat positievere insteek, na mijn laatste blog ben ik toch mee geweest op wintersport met m’n maten en heb zelfs nog drie keer even op de skies gestaan, een euforisch moment mag je van mij aannemen… Maar de maanden daarna is het helaas niet beter gegaan. Veel pijnklachten en werkelijk nul energie. De dagen doorbrengen op de bank is niet echt mijn ding, daar knappen we allemaal niet van op. Het moet wel een beetje leuk blijven, geloof mij dat was het echt niet meer! ook zijn we nog en weekje op Lanzarote geweest in de hoop dat de warmte een beetje zou helpen, maar helaas. In februari hebben we toch besloten om te stoppen met de immunotherapie, dmv scans blijft er gevolgd worden wat de kanker gaat doen en evt kunnen we herstarten. Dat was voor mij wel heel belangrijk. De laatste scan gaf overigens een ´redelijk positief ´beeld, de nog aanwezige uitzaaiingen in mijn rechterlong zijn helaas niet weg maar staan momenteel wel stil qua groei…


Het goede nieuws is in ieder geval dat zo eind maart mijn energie werkelijk weer begon terug te keren, weliswaar nog lang niet op het oude niveau, maar dit voelt een heel stuk beter. Ik leef weer een beetje. Was voorheen naar de keuken lopen al een hele opgave, nu ben ik weer meer actief, heerlijk!


Helaas zijn de overige klachten niet verbeterd, ik houd erge last van pijn op mijn borst en in mijn rug en blijf erg kortademig. Uit de laatste scan bleek trouwens dat ondanks eerder onderzoek ik toch een minder goed werkend middenrif blijk te hebben, dit geeft hoogstwaarschijnlijk de klachten met ademhalen, niet op te lossen, erg lastig. Waarschijnlijk veroorzaakt door een eerdere behandeling, kunnen ze niet met zekerheid zeggen.


Voor de pijn op mijn borst, waarschijnlijk veroorzaakt door een eerdere bestraling tegen de pijn…, ben ik gisteren  23/4 bij de pijn poli geweest en zijn op de pijnlijke plekken zenuwblokkades ingespoten, wel even pijnlijk, daarom noemen ze het pijnpoli 😊, nu nog even afwachten of dit ook gaat helpen. De pijn in mijn rug is het gevolg van de bekkenoperatie, mijn spieren zitten niet meer vast zoals het ooit bedacht is en dit geeft disbalans aldus de fysio. Kortom, ook van de vele behandelingen krijg je uiteindelijk blijkbaar weer nieuwe klachten. Zodra ik maar wat doe dan begint de boel fors te protesteren, ondanks de pijnstilling die ik dagelijks slik, helaas erg lastig.


Daarom heb ik maar een nieuwe hobby genomen…vogelaar, aangestoken door mijn collega boswachters. En nog hartstikke leuk ook..de verrekijker is aangeschaft.


Nou tot zover alle kwalen, ik houd me vast aan mijn terug gekeerde energie. Onze voorbereiding op onze sleurhut-vakantie van bijna zeven weken loopt ondertussen goed door. We zijn er bijna klaar voor, als je zo’n ding huurt dan moet er nog wel een camping inventaris aangeschaft worden, Marlon is er maar druk mee, en opeens vliegen de diverse campings over het scherm om te kijken waar we heen zouden willen, een zonreisje boeken is makkelijker…


Maar voordat we vertrekken gaan we op 25 mei a.s. wederom de KWF Vissenloop 10km lopen in IJmuiden. Vorig jaar hadden we een onwijs grote groep meelopers, ook dit jaar lijkt het weer erg gezellig te gaan worden. Ik moet nog wel een beetje trainen… maar lopen ga ik sowieso. Met stok en zonder rollator die Marlon en Jeanette (fysio) mij aanbevelen. Dat weiger ik voorlopig nog even, een stok is al erg genoeg, maar ik beloof hier dat als ik 80 word dat ik dan graag achter een rollator ga lopen!


Je kan je nog aanmelden om mee te lopen (0620075674) en anders is het natuurlijk wederom mogelijk om ons te sponsoren, uiteraard gaat de volledige opbrengst naar het KWF. Zie hiervoor de actiepagina onderstaand, iedere euro is welkom en hard nodig, bij voorbaat hartelijk dank!


Dikke knuffel Anton en Marlon





bottom of page