top of page

RECENTE BLOGS

Blog 0. Waarom deze blog?

Allereerst krijg ik gelukkig vele malen de vraag hoe is het, of hoe gaat het? Met deze blog kan iedereen die dat wil volgen hoe het met mij en mijn kanker gaat. De afgelopen maanden ben ik blij verbaasd over alle aandacht, attenties , kaarten en bloemen die ik heb mogen ontvangen. Ongelooflijk mooi/ leuk, een hele fijne bijkomstigheid van ernstig ziek zijn. Wat kunnen reacties soms ontroeren, ook van mensen waar ik het echt niet van verwacht. Ten tweede is het wellicht therapeutisch ook wel goed om mijn verhaal van me af te schrijven en als laatste blijft er wellicht een 'leuk' naslagwerkje over voor later, mocht ik de strijd toch uiteindelijk verliezen. Uiteindelijk wint magere Hein altijd, maar we hebben nog wat discussie over de termijn over het hoe en wanneer.

De titel, 'Anton de eerste verlenging', heb ik gekozen omdat wat mij betreft de wedstrijd nog zeker niet gespeeld is. Zo nodig hebben we ook nog de tweede verlenging, of ik zal er met strafschoppen doorheen moeten komen, maar ik laat de kanker dit niet winnen! Ook klopt de naam met de behandeling die ik nu krijg, en die gebaseerd is op levensverlenging, niet op genezing, ook hier zijn de artsen en ik het nog niet over eens... daar waar ik over mezelf schrijf, moet Marlon mijn kanjer ook altijd meegenomen worden, kanker heb je echt nooit alleen. Dat heb je met het hele gezin, er is er alleen maar één die het fysiek heeft. Gelukkig ben ik dit dan nu maar in plaats van een ander gezinslid. Als laatste weet ik nu uit ervaring als kankerpatiënt dat het nuttig en leerzaam kan zijn om te lezen over lotgenoten. Wie weet help ik hier ook nog iemand mee.

bottom of page