top of page

RECENTE BLOGS

Blog 25: 2020 De ultieme uitdaging!

Het oudejaar is helaas niet zo goed geëindigd, de hele maand December heeft echt in het teken van ziek zijn, complicaties en ziekenhuis in en uit bestaan. Als klap op de vuurpijl kwam ook nog het bericht dat Bob een zwaar ski ongeluk had gehad en z’n bovenbeen zo’n beetje verbrijzeld had, met helikopter van de berg gehaald en maar liefst zes uur lang geopereerd om alle stukjes bot weer bij elkaar te krijgen. Daar is hij voorlopig nog wel even zoet mee. Maar afijn zo kwam het dat Bob voor en tijdens de kerstdagen in Frankrijk in een ziekenhuis lag en ik net voor de kerst in het AVL. Arme Marlon, die was maar wat druk met een bezoek aan Bob in Frankrijk, waar zij vervolgens een paar dagen verbleef, natuurlijk met en allemaal geregeld door zwager en topgozer Arjan. Dus die kerst moeten we volgend jaar maar beter over doen!

Ondertussen heb ik na de operatie twee bestraling sessies achter de rug aan bekken en bijnier. Gelukkig vallen de bijwerkingen nog mee, al is het gezien de vermoeidheid wel een aanslag op m’n lichaam. Maar al met al ben ik toch weer aardig opgeknapt en heb zelfs heerlijk een paar dagen kunnen skiën met de mannen van de HeWag.

Maar goed, wat gaat die ultieme uitdaging worden dit jaar? Niet weer een TV optreden, nu wordt het echt serieus…

Ik heb me opgegeven om op 4 juni mee te fietsen met de Alpe d’HuZes! Dit ga ik samen doen met buurman Clemens, die toen hij mij hierover hoorde, meteen zijn volle hulp en mede deelname aanbood, echt helemaal super! Zelfs heeft hij een fiets en spullen voor mij te leen, bovendien is hij een ervaren fietser.Dat laatste geld zeker niet voor mij, ik heb momenteel nog moeite om tegen de stoep op te rijden, als ik een fiets zie staan dan heb ik al pijn in m’n achterste… Maar toch ga ik straks die dertien kilometer lange, hele lange, steile, erger nog hele steile klim te lijf, minimaal één keer, ik hoop op twee.

Dit geeft mij mooi de stip op de horizon om er voor te zorgen dat ik weer zo fit mogelijk ga worden, beter voor mijzelf en komende behandelingen! Hopelijk laat ik alle ziek zijn weer een poos achter me, ik heb er immers helemaal geen tijd voor. De komende maanden staan in het teken van trainen, trainen en nog eens trainen, anders gaat het echt niet lukken.

Onderstaand het stijgings % van de Alpe D’Huez

Natuurlijk doe ik dit niet alleen voor mezelf, sinds ik kanker patiënt ben kijk ik ieder jaar naar dit evenement met de gedachte… daar wil ik ook bij zijn! Uiteraard is het de bedoeling van dit evenement om een mooie opbrengst voor het KWF te realiseren. De afgelopen jaren heeft dit maar liefst 175 miljoen opgebracht. Geld dat voor de volle 100% wordt besteed aan kanker onderzoek, er blijft geen cent aan de strijkstok hangen, in tegenstelling tot berichten in het verleden.

Vaak is mij gevraagd ‘Anton, als ik wat voor je kan doen…?’ Nou dat kan nu dus! Ook ik ga mijn sponsor-pot zien te vullen met een mooi bedrag voor het KWF. Dus eigenlijk doneer je niet voor mij, maar om er voor te zorgen dat er meer onderzoek naar kanker gedaan gaat worden. Help mij mijn streefbedrag te realiseren!

De slogan van Alpe d’Huzes ‘Opgeven is geen optie’ sluit mooi aan bij mijn eigen motto; ‘Het leven stopt niet na een slechte diagnose!’

Er worden zulke mooie resultaten geboekt in de strijd tegen kanker, maar men is er nog lang niet! Zonder de laatste ontwikkelingen was ik zelf er ook al lang niet meer geweest…..Dus voor mij een reden om mij ongelooflijk in te gaan zetten, voor jou hopelijk een reden om mij te sponsoren. Echt iedere euro is er één!

Mijn longarts knipperde wel even met z’n ogen toen ik vroeg of ik deze uitdaging aan kon gaan; die vraag was nog niet zo veel voorgekomen van een patiënt met uitgezaaide longkanker stadium 4…..

Natuurlijk kan je een donatie storten op mijn bankrekening; NL82RABO 0145857867 dan zorg ik dat dit bij Alpe d’Huzes komt, maar je kan ook via onderstaande link op mijn actiepagina komen en daar een donatie doen.

(Ctrl en klikken)

https://www.opgevenisgeenoptie.nl/fundraiser/AntonLeeuwen

De komende periode zal ik jullie op de hoogte houden van de gedane training-arbeid en voortgang. Als eerst die zadelpijn maar onder controle is…. En hopelijk kan ik berichten over de mooie donaties die binnen zijn gekomen. Heb je een leuk idee om op wat voor manier donaties te vergaren, laat het me weten en help mee! Deel om te beginnen dit blog!

Ik hoop jullie, mijn trouwe lezers, te hebben overtuigd om mee te doen, ik doe het zware werk wel, maar jullie bijdrage zal zeker een goede motivatie voor mij zijn! Dus op voorhand, hartelijk dank, namens mijzelf en iedereen die ooit met kanker in aanraking zal komen!

Voor zakelijke relaties…het is mogelijk om een factuur te krijgen!.... ;)

Foto van de Alpe….(pffff)

bottom of page