top of page

RECENTE BLOGS

Blog 22, helaas geen goede berichten!

De afgelopen drie maanden zijn weer voorbij gevlogen, vol met mooie en fijne momenten. Een grote wens van me was om eens Normandie, de stranden van D-day te bezoeken. Die kan afgevinkt, samen met Annita en Andre hebben we er een paar mooie dagen van gemaakt.

Ook heb ik een mooie afscheidsborrel van Praxis gehad, ik ben erg verwend door m’n collega’s, en leuk om iedereen weer even te zien. Prachtige woorden toegesproken en m’n collega’s hadden zich echt uitgesloofd om er iets leuks en moois van te maken. Waarvoor hartelijke dank!

Samen met Marlon hebben we lekker een paar dagen op de Veluwe doorgebracht. Even samen tijd om een aantal zaken op een rijtje te zetten, dan wel een antwoord te zoeken op een aantal vragen waar we mee zitten. Goed om daar even samen ongestoord echt de tijd voor te nemen.

En natuurlijk heb ik samen met zwager en maatje Arjan een prachtige reis naar Brazilië gemaakt. Maar liefst twaalf dagen van huis geweest en iedere dag genoten van een bijzonder land. En hoe mooi als je dat zo met je zwager kan doen! Zeker als je zelf helemaal niets hoeft te regelen, Arjan regelt alles, denkt aan alles en zorgt als een moeder… en we heen en weer in businessclass konden vliegen. Echt super en voor mij geen stress, ik loop wel achter hem aan…!

Helaas zijn we vandaag weer terug in de harde werkelijkheid. Vanmorgen is er een CT scan gemaakt in het AVL, en aansluitend hadden we een afspraak met de longarts. Omdat ik al enkele weken een pijnlijke heup heb had ik vorige week het AVL gebeld of daar ook niet even naar kon worden gekeken, in mijn geval weet je het immers maar nooit….Gelukkig is daar meteen actie op ondernomen en is het scan gebied uitgebreid.

De arts was meteen weer duidelijk, geen goed nieuws, er is een nieuwe uitzaaiing gezien in mijn bekken, vrij groot ongeveer drie centimeter. De rest van de oudere uitzaaiingen zijn wel rustig. Zo, al had ik me daar wel al op voorbereid, dat blijft toch hard om te horen, zeker Marlon had er echt niet op gerekend. Dat is dan “Kortom Uitermate Teleurstellend”, en dat mag je van mij in dit geval gewoon afkorten!

Goed, hoe nu verder? Volgende week dinsdag wordt er een PET scan gemaakt van mijn hele lichaam. Hierbij wordt een radioactieve stof ingespoten die zich aan de kanker cellen bind. Zo kan er goed gekeken worden of er nog meer actieve plekken zijn. Woensdag wordt dit in het medisch team besproken en aansluitend krijgen wij eind volgende week weer een gesprek met de longarts. Heel fijn dat dit allemaal zo snel gaat, dan kan er in ieder geval een stuk onzekerheid worden weggenomen!

Als blijkt dat er hopelijk, jullie mogen duimen voor me, alleen een actieve uitzaaiing in het bekken zit dan kan dit dmv bestraling aangepakt gaan worden. Dus dat is nog wel even spannend allemaal.

Om toch maar even met mooi nieuws af te sluiten… Denise is weer zwanger, Mees krijgt een zusje, en wij dus onze eerste kleindochter! Dat is ook het leven...

Tot zover, als er volgende week meer bekend is dan volgt er een update.

Blijf duimen voor ons!

bottom of page